poniedziałek, 17 listopada 2014

Pomysł na brokuły.


Nie lubicie brokuł? Ich zapach i smak Was odstrasza? Jednak to warzywo jest naprawdę zdrowe i bogate w składniki odżywcze.

Brokuły posiadają naprawdę dużą ilość witaminy C –  200 g warzyw całkowicie pokrywa dzienne zapotrzebowanie człowieka na tę witaminę. Brokuły są także bogate w sole mineralne, takie jak wapń, fosfor, żelazo, siarka i potas oraz witaminy (między innymi A, B1, B2, PP). Roślina ta jest także bogata w magnez, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie serca oraz przewodzenie impulsów nerwowych.

Brokuły posiadają również selen, który pozwala chronić przed rakiem prostaty, a także zawierają sulforafan, który z kolei walczy z bakteriami odpowiedzialnymi za rozwój wrzodów oraz raka żołądka. Sulforafan ma także korzystny wpływ na oczy, ponieważ usuwa szkodliwe skutki promieniowania ultrafioletowego.


Brokuły są niskokaloryczne, a w ich składzie znajdziemy spore ilości błonnika pokarmowego. Dlatego warzywa te polecane są osobom dbającym o linię i odchudzającym się.


Tak, jak wspomniałam wcześniej, bardzo dużo osób unika brokułów przez ich specyficzny zapach, który wydzielają podczas gotowania. Aby go uniknąć można dodać do wody kilka łyżek mleka lub skórkę chleba i problem znika. Korzyści zdrowotne po takim posiłku – nieocenione.

W tytule posta widnieje słowo "pomysł". Tak. Dziś wrzucę Wam mój, a raczej mojej mamy, pomysł na podanie brokułów.



Brokuły kroimy tak aby został nam sam kwiatostan. Wrzucamy do gotującej wody (tak jak pisałem, jeśli ktoś nie znosi zapachu dodać kilka łyżek mleka bądź skórkę chleba). W tym czasie do miseczki wlewamy jogurt. Do jogurtu dodajemy odrobinę czosnku startego bądź w przyprawie, szczyptę cynamonu, łyżkę stołową miodu i łyżkę stołową ziół prowansalskich. Wszystko dokładnie mieszamy. Gdy brokuły się ugotują przekładamy je do naczynia i posypujemy serem mozzarella. Można przykryć aby ser się lekko rozpuścił. Następnie polewamy całość przygotowanym sosem i posypujemy uprażonymi migdałami :) Smacznego :D 

7 komentarzy:

  1. Wygląda to bardzo ciekawie. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i chętnie usłyszałabym opinię na ten temat :D

      Usuń
  2. Zaskoczyły mnie te informacje o brokułach. Nie wiedziałam, że mają tyle witaminy C. Przydatne widać w czasie przeziębienia i grypy, która mnie dopadła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrzucam czasami takie informacje :) W takim razie życzę powrotu do zdrowia :)

      Usuń
  3. Prosto i smacznie, a wygląda naprawdę apetycznie. Muszę kiedyś spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha! mi tam zapach nie przeszkadza, bardziej drażni mnie np. gotowany kalafior:)

    OdpowiedzUsuń